Mitt twitterflöde består av cirka 130 twittrare varav cirka 25 som är aktiva och av dessa är det under 20 som jag aktivt följer och deltar i diskussioner. Hur många följer du på Twitter? Om svaret är så pass många att du känner dig stressad då du inte har tid att följa flödet. Stressar du ikapp för att hinna svara på tweets, skicka retweets och även hinna skriva egna? Då är det kanske dags att rensa bland personerna du följer. När inte nivån av entusiasm och humör överstiger lyckan att hålla på med Twitter försvinner det roliga med microbloggandet tycker jag. Mitt diagram kanske inte återspeglar verkligheten men hoppas ändå att ni förstår min tanke kring detta. Twitter är lite som den moderna varianten av heta linje där vi kan tjuvläsa tweets från andra. Blir det för fullt på linjen blir allt bara surrigt.

Vad är det för idé att följa 400 personer och teoretiskt sett få in 1600 tweets per dag? Det blir nästan 80 stycken A4-sidor med 12 punkters storlek vid en full 140 teckens tweet.
Eller har jag bara helt fel?

Berätta gärna hur många du följer, och hur du gör när inte du hinner med att läsa tweets. Är du den som alltid måste läsa igenom 392 tweets innan du är framme i realtid?

