Tidigare i veckan skulle jag hålla ett informerande tal i skolan. Jag går en kurs som heter VÅGA TALA! Mycket nyttig, men ändå lite jobbig.

Jag vill tacka er alla som hjälpte mig med, vad ni tyckte att Twitter är.

Stort tack! Fick mycket bra respons och nyfikenhet av talet. Så här kommer det.

——————–

Jag har hittat en plats!

En plats som för mig var ny för ett halvår sedan.
På denna plats kan man få stöd i svåra stunder, men även pepp och glada tillrop när man uppåt och glad.
En plats där man kan få svar.

Detta är en beroendeframkallande gemenskap som heter Twitter.
En gemenskap där man väljer själv vem och vilka man vill ska lyssna.
En gemenskap där man kan dela glädje och sorg. Allt från det enklaste middagstips till barntrots, tekniska problem och lösningar.

Att världen är full av människor vet ju alla.
Underbara människor.
Människor som har ett behov att uttrycka sig. Få ha någon som lyssnar, oavsett vad som vill sägas.

En enkel väg nu för tiden är Internet eller datormolnet som är det senaste modeuttrycket.

Molnet/ Internet gör det möjligt.
Där finns det en milsvid med möjligheter.

För att nämna några forum så finns det;

Facebook
MySpace
Flashback
Familjeliv

Oändligt mycket mer.

Så du behöver inte vara ensam.

”På Facebook – där hittar man gamla vänner!
På Twitter _ där hittar man nya!”

