Jag erkänner – jag är ingen hängiven Idol-anhängare. Men Tv:n i vårt hem rattar ändå in sig på TV4 när klockan närmar sig åtta på fredagskvällarna. Och nog är det skönt att bara sjunka ner i soffhörnet med ett TV-program som inte kräver någonting.

Själv föredrar jag att sitta med datorn i knät eller göra något annat i närheten av TV:n och mannen jag delar mitt liv med. Sen kan man ju alltid slänga en kommentar eller två gällande de bidrag som framförs.

Med datorn i knät är det lätt att kika in på Twitter och lika lätt att själv skriva en kommentar eller två. Och plötsligt blev ju Idol lite roligare och lite mer intressant mest tack vare alla kommentarer med folks tankar och åsikter.

Efter gårdagens Idol är det dock så att jag längtar till nästa fredag. För Idoltwittrandet nådde under gårdagskvällen nya höjder. Jag vet inte vad det var men det formligen exploderade.  Kommentarerna flödade och i vår soffa skrattades det gott.

Och nästa fredag är det jag som rattar in TV4 och bänkar mig i god tid före Idols start – laddad med #idol09.

PS: Nästa steg vore väl helt enkelt att TV4 låter twitterflödet bli en del av programmet.

