Kom bara på att fundera hur man gör när någon nära blir sjuk.

Är det ett ett barn under 12 år så har man ju rätt till ersättning genom vård av barn på försäkringskassan.

Men annars finns det väl ingen ersättning man kan ta ut utan det är tänkt att den som är sjuk ska klara sig själv hemma.

Jag skulle aldrig efter det jag läst vilja lämna mina ”nyvuxna” barn eller sambo ensam hemma, då jag fått uppfattningen att man kan bli väldigt dålig helt plötsligt.

Vet att man kan få ersättning för vård av anhöriga då det gäller allvarliga sjukdomar, men då måste det vara risk för livet och läkarintyg krävs.

Som det rekommenderas nu ska man ju inte uppsöka läkare mer än om man blir väldigt dålig och får svårt att andas. Men om jag förstått rätt kan det komma väldigt plötsligt att man blir så pass sjuk och därför undrar jag hur ni tänker runt detta.

 

