Vi har alla våra vanor på mornarna. En del ställer sig i en kall dusch, borstar tänderna och springer till bussen, andra ägnar en timme åt att föna håret, lägga makeup och måla naglarna, sen finns det dom som absolut inte går att prata med förrän första koppen kaffe intagits. Alla är vi olika och vilka vanebeteenden  man än har så verkar de tämligen svåra att förändra.

Själv tillhör jag den morgonpigga sorten och också den sort som gärna vill ha gott om tid på mig på mornarna, som vill ha gott om tid när jag ska bege mig till tåget – tja jag vill helt enkelt vara ute i god tid och vill slippa stressa. Det är en bra start för mig. Sen måste jag ha frukost för innan dess fungerar inte kroppen riktigt. Inte humöret heller alla gånger.

Nu har jag dock lagt mig till med en ny vana. Detta i sig är ju intressant. Den nya vanan består i att jag intager frukosten tillsammans med mina twänner. När teet är upphällt sätter jag på datorn och sitter där i lugn och ro en liten stund och säger godmorgon till andra som är vakna vid den tiden. Det är vanligtvis samma människor.

Via morgonhälsningarna brukar jag numera också få första väderleksrapporten från min egen lilla by då @selanna också bor där men hämtar tidningen före min man. (I alla fall inbillar jag mig att detta är orsaken till att han kan lämna väderleksrapporter om hur mycket det blåser och regnar.)

När frukosten är intagen vinkar jag hej då till twännerna och beger mig iväg till mitt arbete. Lite sällskap till frukosten är aldrig fel. Och gamla vanor går alldeles utmärkt att byta ut mot nya.

Så tack alla kära twänner för alla dessa trevliga morgonhälsningar

//ChrisWesslen

