Av någon anledning tappade jag nästan allt intresse för Twitter då Nyhetsmorgon i TV4 bjudit in en bunt coola innetyper från Stockholm att prata om dess användbarhet.

Facebook blev jag less efter ett kort tag då alla verkar ha så mycket tid att fördriva och vill dra ner mig i skiten och plöja åkrar i Farm%!)/#. Jag fick en fråga per MSN av en bekant som ville att jag skulle sitta ett antal minuter per dag och hjälpa till i Mafia Wars.

Varför i hela hell skulle jag offra min tid på något så jäkla dumt som det. Vill jag spela så sätter jag mig i vår sköna soffa, startar projektorn, hifi-förstärkaren och avnjuter spel i 106 tum. ”Tid över”? Allt vi har är ju tid. Ingen kan ju ta tid ifrån oss. Har jag ”tid över” så mekar jag ihop någon rolig bild i Photoshop eller något annat kreativt.

Kreativ är ett av mina ledord. Jag gillar att skapa allt möjligt då jag anser att om man ger sig fan på något, går det.

Vad har jag då gjort i mitt liv? Själv tycker jag inte det är så mycket medan andra säger att jag verkar ”ha för mycket tid” eller undrar om jag har lite att göra.

Jag blev intresserad av foto som barn och har med tiden blivit en rätt bra fotograf, om jag får skryta lite. Under åren har jag filmat en hel del och fått med en film på Västerbottens filmfestival. Haft filmvisning för ungdomar under halloween där bland annat en hel del svenskproducerat ingått. Spelat in musikvideos, animerat med 3D Studio och AfterEffects. Ljudtekninker under två musikaler, satt upp en ”melodifestival” på en lokal skola. Ägt och drivit två webbportaler där jag var grymt tidig att skaffa en www-adress med åäö. Lurat en hel del människor med mitt lilla aprilskämt nedan:

Ramsays-Kitchen-Hero

Samlar gamla datorer, tv-spel och hyrfilmer från 70-80-talet och byggt ett retrorum. Älskar ny teknik och ser helst till att vara rätt snabbt påläst om dito och även äga prylarna. Älskar hifi och musik och även designa rum till detta.

Har en färdigställd bok som heter ”Mörkrets Makter” som är en thriller och uppföljaren skrivs just nu samt fristående boken ”I Ormbunkens skugga”. Samproducerar och skriver min självbiografi ”Betamax, Razzel och en G7000”. Antagligen kommer dessa aldrig ut till försäljning.

Händig i både hjärna, hjärta och hand… Så varför skulle jag sitta och spela Farmville istället för att göra dessa underbara saker?

Se mina bilder på Fotosidan.se

Se min YouTube-kanal

Spana in Retrorummet

@darksidedesign

