@receptomaten har nog kanske inte helt fel i det han skriver. Lite av en författare är det i mig…

Jag håller på med en triologi vid namnet ”Mörkrets Makter”. Inspirationen har jag funnit från bland annat Stephen King, Dario Argento och mitt intresse för det ockulta.

Den första delen handlar om två tjejer som finner varandra som tvillingsjälar på en community för ockultister. Plötsligt en dag är alla spår raderade efter Teresa. Jane bestämmer sig för att resa upp till det lilla norrländska samhället för att se vad som hänt.

Sugna på att läsa något liknande Stephen King eller Dean Koontz? Kontakta mig på Twitter.

Förord:

Det finns tidpunkter i livet när vi är extra känsliga för de yttre krafter som omger oss. Ibland så erinrar det i en olustig förnimmelse just då ljuset släckts i rummet man befinner sig i. Eller känslan av att vara iakttagen vid badrumspegeln när man borstar tänderna.
Är det spöken eller andar som övervakar oss när vår kraft är lägre och vi är mer känsliga och vaksamma för andra dimensioner?

Ibland så har jag känt denna otroliga närvaro i ett kolmörkt rum där något väsen ligger på lur och väntar på att anstorma fantasin.

Det blir så tyst i rummet att man börjar uppfånga ett svagt ljud som tillslut blir öronbedövande. Blixtstilla ligger kroppen helt orörlig och för en stund ett lovligt byte för mörkrets demoner.

Detta är en berättelse om demonerna som vakar i sovrummet, de röda ögonen i natten.”

