1988 kom den första datorn in i vårt hem. Det var samma år som äldste sonen föddes. Och sen dess har det nog funnits datorer i det här huset.

2005 startade jag min första blogg och den finns där ute fortfarande och ibland besöker jag den av rent nostalgiska skäl.
Blogg nummer 2 blev mer nischad och innehöll bara mat. Den startades samma år. Två år senare flyttade jag den efter en del påtryckningar. Numera skriver jag inte så ofta då tiden tycks gå till en massa annat.
Och twittra började jag med för inte så länge sedan och kan ibland känna att det liknar lite det vi höll på med i slutet av 90-talet men då i form av chattande.

Och nog är det trivsamt att dela med sig och få ta del av vad alla dessa nya twänner skriver.

Och på twitter heter jag  ChrisWesslen… helt enkelt för att det är mitt namn. Jag lever mitt liv i den lilla sörmländska orten Gnesta. Mitt arbete ligger mitt inne i Stockholm, närmare bestämt på Sveavägen. Så jag har det bästa av två världar – landsbygdens lugn och fantastiska natur och storstadens allt. Ofta ramlar små tweets ur min telefon på vägen mellan dessa världar – från tågresan.

Kul att få vara del i det här projektet. Ett stort tack till Receptomaten för initiativet.

