Fast hemskt, varför säger man så? Ett hej ska väl vara hjärtligt och varmt – inte hemskt? Vi börjar om.

Hejhej, fantastiskt mycket hej!

Jag som sätter ihop detta inlägg, bokstav för bokstav och ord för ord, är Rebecca Törmä, @RebeccaTorma på twitter. ”Aha?” tänker du. ”Vem sjutton är Rebecca Törmä?” Faktum är att jag knappt vet det själv, men ska göra ett tappert försök att presentera mig själv.

Födelse: 29 april 1986 i Uppsala. Kom ut i världen efter en 2,5 timmar kort förlossning. Alltså: Snabb, nyfiken och ogillar menyer med endast en rätt.

Familj: Pappa, mamma, 2 år äldre storebror och 4 år yngre lillasyster. Mellanbarn = säger allt (iaf mkt). Har varit den där duktiga dottern som hjälper till. Och den där plågsamma extramamman som syskonen stundtals avskytt likt pesten. Fast vi har aldrig bråkats och slagits, vi är dåliga på sånt i min familj. #svaghet

Uppväxt: Uppsala, Linköping, Uppsala.

Gjort: Efter studenten flydde jag landet och bosatte mig i Washington DC där jag pluggade journalistik & marknadsföring ett år. Var på pressevent när personer som Bill Clinton och John McCain talade. Firade min 21-årsdag på en förfest tillsammans med George Clooney och blev omkramad av honom (bildbevis finns, fast ni kommer inte känna igen mig för jag ser ut som ett vandrande lik).

Gör: Är sjukskriven för tillfället. Åsamkade mig en hjärnblödning, hjärnskakning och skallfraktur i somras (stress, svimning, sjukhus osv). Mår ganska prima, tack vare en tuff rehabilitering som fortfarande pågår (skriver jag att jag varit och hjärnskrynklats eller rehabbats vet ni nu varför). Spenderar mycket tid åt bakning, matlagning och choklad. Bloggar i mitt kök, rebeccaskitchen.se.

Vill göra: Komma in på Poppius journalistskola i Stockholm. Bli jornalist, matskribent, skriva kokböcker, hålla kurser, påverka, inspirera. Kanske TV. Kanske radio. Kanske något helt annat. Den som lever får se.

