Svamlar vidare lite på mitt första inlägg:

Vi har våra twitterpresentationer, yfroggar, twitpicar, tweetphotos, brightkiter mm. Det som händer i dessa, ska man säga miljöer, har en relativt kort livslängd.
Med livslängd menar jag att när något riktigt bra passerar i flödet på twitter så är det borta efter en kort tid.

Två konkreta exempel i veckan gjorde att jag fick idén till ”Vi i Twitterbubblan”.
Det första var när @rickmacone söker plats för att publicera filer för oss tweeple. Dessa kommer förhoppningsvis bli många (och goda) med tiden och direkt dök frågan upp var kan man publicera dessa?
Jo, självklart i twitterflödet, men sen då? Rickard har tillsvidare lagt en länk i sin twitterpresentation till den första filen.
I twitterpresentationen är platsen begränsad, länken till den ordinarie webbplatsen upptagen. Mao inge bra. Problem att fnula på.

Scenariot ovan har ventilerats tidigare i ett par sammanhang sedan jag kom på detta med att twittra och har själv funderat i liknande banor. Hur dela filer mellan tweeple utan att göra det så högtek att någon tycker att, ”nä, det är det inte värt & så vet jag inte hur man gör”.

Nummer två i veckan, @JoakimHager‘s tänkvärda bloggpost – hur ska den på ett enkelt sätt leva vidare? Visst, den finns på bloggen och är säkert länkad på nätet och delad på Facebook av många människor. Men sen då?

Nytwittrare och nyfollowers hur ska de får chansen att ta del av godbitarna som @rickmacone och @JoakimHager bidragit med i den sköna bubbla vi befinner oss i? Och mer är på väg.

Det här är min reflektion om twubblan i allmänhetens intresse, må bäst och twittra så fingrarna glöder 😉

/@Receptomaten

